Ne razbunam pe istorie: prima centura pe care o inauguram dupa revolutie e si primul tronson al Autostrazii Transilvania. De la 0 km de drumuri ocolitoare, ne-am ales cu ditamai autostrada pe post de centura. Electoral sau nu, momentul e bun pentru clujeni. In special pentru cei din cartierele Zorilor si Manastur, care ar trebui sa scape de masinile care circula pe ruta Oradea-Bucuresti, indiferent de tonaj.
Am pornit de la un contract prost, cu Bechtel, pe vremea Guvernului Nastase. E bine, insa, ca am pornit si ca au existat clujeni care au militat si atunci pentru autostrada: fostul ministru de Interne, Ioan Rus, fostul negociatorul sef cu UE, Vasile Puscas, sau fostul ministru al Informatiilor Publice, Vasile Dancu.
Trebuie sa recunoastem, in timpul mandatului de premier al lui Emil Boc, lucrarile au fost accelerate. Costurile raman insa marea problema. Centura asta, ma rog, autostrada, cum vrei sa-i spui, care e numai buna de maraton pentru ca are exact 42 de km, costa 500 de milioane de euro, adica aproximativ 12 milioane de euro/km. Cam mult, pentru o centura. Dar, la naiba, traiasca centura! Centura Transilvania…
Orice investitie strategica cum e orice auto-strada din lume ar trebui sa aiba o finalitate economica. Cum suntem priceputi la asta, facem economii marunte comparat cu cheltuielile enorme. Sau cum ar zice prietenii nostrii del a Bechtel, suntem „smart on penies, stupid on the dollar”
Pentru unii e foarte greu sa recunoasca ca e meritul premierului Boc aceasta autostrada.
Probabil domnul Boc nu a fost cel mai bun premier din Romania insa a incercat sa faca reforma ceea ce pentru noi toti conteaza foarte mult.
Si sa nu uitam ca a condus tara intr-o perioasa critica din punct de vedere economic.